Informasjon om barnehagebetaling i Sola Barnehage

NYE PRISER gjeldende fra 01.01.2024

Full plass ett barn:

3000,- pr. måned (nasjonal makspris) + 350,- i matpenger.

2000,- pr. måned fra 01.08.24 (nasjonal makspris) + 350,- i matpenger.

Søskenmoderasjon:

30% søskenmoderasjon på nasjonal makspris på barn nr. 2

100% søskenmoderasjon  på nasjonal makspris på barn nr. 3

Betalingsfri Juli

Matpenger:

Kr. 350,- pr måned pr. barn for matservering i barnehagen. Vi serverer frokost, lunsj og ettermiddagsmåltid.  Vi har egen ansatt som lager mat til barna.

Betaling:

Foreldrekontingent forfaller til betaling den 15. hver måned (jmf. Vedtektene for Sola Barnehage). Barnehageåret starter 15. august. Første innbetaling for nye plasser forfaller 15. august. Siste dag som kan benyttes når barnet sier opp plassen før skolestart er 14.08.

Reduksjon i foreldrebetaling:

Det er muligheter til å søke om reduksjon i foreldrebetaling. Informasjon og søknadsskjema: Redusert betaling og gratis kjernetid

Skattefradrag for opphold i barnehage

Barnehagen rapporterer inn betaling for barnehageopphold til Skatteetaten. Innrapportert beløp vises som forhåndsutfylt beløp i selvangivelsen.

Til dere som har barn både i barnehage og SFO:

Det gis 25% søskenmoderasjon for eldste barn dersom man har barn i barnehage og SFO. SFO har ansvar for å gjennomføre dette. Den som står som betaler i barnehagen må stå som betaler i SFO. Da vil dette gå automatisk. Er det ulik betaler i barnehage og SFO må dere selv sørge for å gi info til SFO-leder.